Piotr Zieliński

Przez ostatnie dwa lata związany z Google News Lab gdzie jako Teaching Fellow, prowadził szkolenia dla dziennikarzy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej z wykorzystywania narzędzi internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem takich tematów jak dziennikarstwo danych, wizualizacja, zaawansowane wyszukiwanie, fact-checking, dziennikarstwo środowiskowe, czy narzędzia OSINT (pozyskiwanie informacji z ogólnodostępnych i niepublicznych baz danych).

Przez ponad 10 lat związany był z telewizją TVN, gdzie jako wydawca tworzył program „Dzień dobry TVN”.
Jest inicjatorem projektu edukacji medialnej „MediaLeaders”. Obecnie jest to agencja złożona z dziennikarskich praktyków o wieloletnim doświadczeniu, którzy prowadzą szkolenia i warsztaty.

Semestr 1 

Jak być dobrym dziennikarzem w cyfrowej erze

Webinar 1 - 24.10.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30

Media kiedyś a dziś – jak zmienił się rynek medialny w ostatnich latach i co to oznacza dla dziennikarzy?

Nowe zjawiska: freelancerzy i mediaworkerzy oraz ich wpływ na rynek medialny. Podczas zajęć praktyczne porady dotyczące nawiązywania kontaktu z ogólnopolskimi redakcjami.

Webinar 2 - 28.10.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30

Jak budować markę dziennikarza freelancera i zbudować swoją społeczność?

Podczas warsztatów przeanalizujemy możliwości związane ze wzmocnieniem swojej marki osobistej. Z których socialmediów korzystać? Gdzie powinniśmy publikować? O czym pisać? Czy tematyka którą się zajmuje może być interesująca dla internetowej społeczności? Zajęcia opierać się będą o case studies wybranych sylwetek polskich dziennikarzy.

Webinar 3 - 31.10.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30

LinkedIn dla dziennikarzy. Jak pisać efektywne i angażujące treści?

Z ponad 4,5 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie LinkedIn stał się w Polsce wiodącą siecią społecznościową dla profesjonalistów. Chcesz wyróżnić się w tej sieci? Nie wiesz, jak pisać bardziej angażujące treści? Podczas warsztatów zostaną zaprezentowane porady i wskazówki dotyczące pisania skutecznych postów na LinkedIn, które wzmocnią twój profil i rozszerzą twoją sieć kontaktów.

Webinar 4 - 7.11.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30

Jak wpaść na pomysł, który zainteresuje czytelnika?

Od zaawansowanego wyszukiwania i sposobów ułatwiających research, przez przegląd narzędzi aż po pracę na archiwach. Zastanowimy się gdzie kryją się nieopisane tematy i historie.

Webinar 5 - ?.11.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30

Fact-checking, jak dbać o rzetelność informacji?

Prezentacja najciekawszych narzędzi do weryfikacji.

Webinar 6 - 14.11.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30

Data journalism czyli dziennikarstwo danych.

Dawniej problemem było uzyskanie danych, dziś bolączką dziennikarzy jest ich nadmiar. Jak sobie z nimi radzić? Jak w zwięzły sposób opowiadać odbiorcom historie ukryte w gigantycznych bazach danych? Jak tworzyć grafiki bez znajomości programów graficznych i elementów kodowania?

Webinar 7 - 18.11.2022 r. - godz. 8.00 - 9.30

Google Journalist Studio & Pinpoint.

Prezentacja narzędzi stworzonych przez Google specjalnie dla dziennikarzy. Na warsztatach nie zabraknie omówienia Pinpointa, czyli jednej z najbardziej zaawansowanych aplikacji (opartej o sztuczną inteligencję) umożliwiającej reporterom szybko przeglądać tysiące stron dokumentów, wykonywać transkrypcje, czy prowadzić dziennikarskie śledztwa.

Webinar 8 - 21.11.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30

Triki i formuły copywriterskie. Jak pisać kreatywnie i pozbyć się nudy?

Skąd czerpać pomysły, kiedy kartka (w Wordzie) pusta, a deadline coraz bliższy? Po jakie narzędzia sięgać, żeby treści były bardziej różnorodne? Jak uprościć komunikat, żeby był łatwiejszy do przełknięcia (i strawienia), a jednocześnie pełen korzyści dla odbiorcy? Podczas webinaru zapoznasz się z elementami pracy nad dobrym tekstem i poznasz sposoby na stworzenie wyróżniających się artykułów, postów, czy opisów e-commerce.

Adres

Stowarzyszenie Prasy Lokalnej
ul. Kasprzaka 1a
63-200 Jarocin
kontakt@localpress.pl

ADRES BIURA UNIWERSYTETU

Mielec, ul. Biernackiego 12

EMAIL

biuro@journalismuniversity.pl