
Piotr Zieliński
Przez ostatnie dwa lata związany z Google News Lab gdzie jako Teaching Fellow, prowadził szkolenia dla dziennikarzy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej z wykorzystywania narzędzi internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem takich tematów jak dziennikarstwo danych, wizualizacja, zaawansowane wyszukiwanie, fact-checking, dziennikarstwo środowiskowe, czy narzędzia OSINT (pozyskiwanie informacji z ogólnodostępnych i niepublicznych baz danych).
Przez ponad 10 lat związany był z telewizją TVN, gdzie jako wydawca tworzył program „Dzień dobry TVN”.
Jest inicjatorem projektu edukacji medialnej „MediaLeaders”. Obecnie jest to agencja złożona z dziennikarskich praktyków o wieloletnim doświadczeniu, którzy prowadzą szkolenia i warsztaty.
Semestr 1
Jak być dobrym dziennikarzem w cyfrowej erze
Webinar 1 - 24.10.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30
Media kiedyś a dziś – jak zmienił się rynek medialny w ostatnich latach i co to oznacza dla dziennikarzy?
Nowe zjawiska: freelancerzy i mediaworkerzy oraz ich wpływ na rynek medialny. Podczas zajęć praktyczne porady dotyczące nawiązywania kontaktu z ogólnopolskimi redakcjami.
Webinar 2 - 2.11.2022 r. - godz. 11.00 - 12.30
Jak budować markę dziennikarza freelancera i zbudować swoją społeczność?
Podczas warsztatów przeanalizujemy możliwości związane ze wzmocnieniem swojej marki osobistej. Z których socialmediów korzystać? Gdzie powinniśmy publikować? O czym pisać? Czy tematyka którą się zajmuje może być interesująca dla internetowej społeczności? Zajęcia opierać się będą o case studies wybranych sylwetek polskich dziennikarzy.
Webinar 3 - 31.10.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30
LinkedIn dla dziennikarzy. Jak pisać efektywne i angażujące treści?
Z ponad 4,5 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie LinkedIn stał się w Polsce wiodącą siecią społecznościową dla profesjonalistów. Chcesz wyróżnić się w tej sieci? Nie wiesz, jak pisać bardziej angażujące treści? Podczas warsztatów zostaną zaprezentowane porady i wskazówki dotyczące pisania skutecznych postów na LinkedIn, które wzmocnią twój profil i rozszerzą twoją sieć kontaktów.
Webinar 4 - 7.11.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30
Jak wpaść na pomysł, który zainteresuje czytelnika?
Od zaawansowanego wyszukiwania i sposobów ułatwiających research, przez przegląd narzędzi aż po pracę na archiwach. Zastanowimy się gdzie kryją się nieopisane tematy i historie.
Webinar 5 - 10.11.2022 r. - godz. 9.30 - 10.45
Fact-checking, jak dbać o rzetelność informacji?
Prezentacja najciekawszych narzędzi do weryfikacji.
Webinar 6 - 14.11.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30
Data journalism czyli dziennikarstwo danych.
Dawniej problemem było uzyskanie danych, dziś bolączką dziennikarzy jest ich nadmiar. Jak sobie z nimi radzić? Jak w zwięzły sposób opowiadać odbiorcom historie ukryte w gigantycznych bazach danych? Jak tworzyć grafiki bez znajomości programów graficznych i elementów kodowania?
Webinar 7 - 21.11.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30
Google Journalist Studio & Pinpoint.
Prezentacja narzędzi stworzonych przez Google specjalnie dla dziennikarzy. Na warsztatach nie zabraknie omówienia Pinpointa, czyli jednej z najbardziej zaawansowanych aplikacji (opartej o sztuczną inteligencję) umożliwiającej reporterom szybko przeglądać tysiące stron dokumentów, wykonywać transkrypcje, czy prowadzić dziennikarskie śledztwa.
Webinar 8 - 25.11.2022 r. - godz. 9.00 - 10.30
Triki i formuły copywriterskie. Jak pisać kreatywnie i pozbyć się nudy?
Skąd czerpać pomysły, kiedy kartka (w Wordzie) pusta, a deadline coraz bliższy? Po jakie narzędzia sięgać, żeby treści były bardziej różnorodne? Jak uprościć komunikat, żeby był łatwiejszy do przełknięcia (i strawienia), a jednocześnie pełen korzyści dla odbiorcy? Podczas webinaru zapoznasz się z elementami pracy nad dobrym tekstem i poznasz sposoby na stworzenie wyróżniających się artykułów, postów, czy opisów e-commerce.
ZAPISY ZAKOŃCZONE


Adres
Stowarzyszenie Prasy Lokalnej
ul. Kasprzaka 1a
63-200 Jarocin
kontakt@localpress.pl

ADRES BIURA UNIWERSYTETU
Mielec, ul. Biernackiego 12

biuro@journalismuniversity.pl