KALENDARIUM
- Jarosław Śliżewski - katedra dla wydawców
- Grzegorz Koza
- Michał Kopiński
- Paweł Nowacki
- Elżbieta Jachymczak - Jak dobrze pisać w sieci?
- Piotr Zieliński
- Elżbieta Jachymczak - Budowanie marki osobistej.
KATEDRA dla wydawców
Wydawca w świecie cyfrowym 2023 – podstawowe dylematy
Webinar 1 – 27.10.2022 r. – godz. 8.30 – 10.00
Modele biznesowe. Nie tylko reklama, czyli różna źródła przychodów wydawcy.
Webinar 2 – 03.11.2022 r. – godz. 8.30 – 10.00
Monetyzacja treści.
Webinar 3 – 10.11.2022 r. – godz. 8.00 – 09.15
Monetyzacja treści – rozwiązania nieoczywiste.
Webinar 4 – 17.11.2022 r. – godz. 8.30 – 10.00
Rozwój produktu cyfrowego.
Webinar 5 – 24.11.2022 r. – godz. 8.30 – 10.00
Sieci społeczne jako centrum strategii treściowej.
Webinar 6 – 01.12.2022 r. – godz. 8.30 – 10.00
Lokalna strategia kontentowa.
Webinar 7 – 08.12.2022 r. – godz. 8.30 – 10.00
Analityka i narzędzia.
Webinar 8 – 15.12.2022 r. – godz. 8.30 – 10.00
Internet jest dziś prosty i tani – czy i jak rozbudować serwis bez kosztów.
KATEDRA
Warsztaty z fotografii i fotoreportażu dla dziennikarzy
Webinar 1 – 10.10.2022 r. – godz. 16.00 – 17.30
Fotoreporter – niezbędny sprzęt redakcyjnego fotoreportera.
Webinar 2 – 17.10.2022 r. – godz. 16.00 – 17.30
Dobór parametrów w aparacie, nastawy, światło, kadr itp.
Webinar 3 – 24.10.2022 r. – godz. 16.00 – 17.30
Obróbka zdjęć w programie graficznym i przygotowanie zdjęć do umieszczenia na stronie www.
Webinar 4 – 31.10.2022 r. – godz. 16.00 – 17.30
Czyje to zdjęcie? Konsultacje z uczestnikami warsztatów.
KATEDRA
Organizacja nowoczesnej redakcji cyfrowej
Webinar 1 – 11.10.2022 r. – godz. 9.30 – 11.00
Planowanie pracy i treści, czyli dwa razy więcej za dwa razy mniej. Dlaczego dziennikarze przekonali się w końcu do „durnych tabelek”, dlaczego wcale nie są one „durne” i dlaczego z tej drogi nie ma już odwrotu? Czy istnieje planowanie idealne?
Webinar 2 – 18.10.2022 r. – godz. 9.30 – 11.00
Zarządzanie przez cele i korzyści z niego płynące. Z czego powinien rozliczać Cię szef, żeby wszyscy byli zadowoleni i dlaczego na początku będzie nerwowo? Kluczowy wskaźniki pracy dziennikarzy online, stawianie celów, rozliczanie i (koniecznie!) premiowanie.
Webinar 3 – 8.11.2022 r. – godz. 9.30 – 11.00
Dziennikarz cyfrowy a PR-owcy. Dlaczego znacznie częściej niż w czasach papieru łykamy wszystko, co nam przysyłają? I czy aby na pewno na tym zyskujemy? Sensowna – i jakościowa – praca z komunikatami i „gotowcami”.
Webinar 4 – 15.11.2022 r. – godz. 9.30 – 10.00
„Aaaaa dziennikarza zatrudnię”, czyli jak szukać, rekrutować i weryfikować kandydatów na dziennikarzy cyfrowych – od małych gmin po największe miasta. Wielki potencjał i równie duże zagrożenia kooperacji ze współpracownikami zewnętrznymi. Sieć współpracowników dziennikarza piszącego – jeszcze źródła informacji czy już członkowie redakcji? Jak ją zbudować i wykorzystywać w pracy reportera.
KATEDRA
Modele biznesowe. Monetyzacja. Subskrypcje.
Webinar 1 – 14.10.2022 r. – godz. 12.30 – 14.00
Wydawcy prasowi i internetowi, radiowi i tv a nowe modele biznesowe. Wpływ platform z grupy GAFA na podział tortu reklamowego na świecie oraz obecną jakość współczesnego dziennikarstwa.
Webinar 2 – 21.10.2022 r. – godz. 12.30 – 14.00
Dlaczego wydawcy nie posiadają i nigdy nie będą posiadać jednego skutecznego modelu biznesowego w swojej działalności online.
Webinar 3 – 28.10.2022 r. – godz. 12.30 – 14.00
Internet jako miejsce nadpodaży treści. Reklama displayowa, a Adblocki.
Webinar 4 – 04.11.2022 r. – godz. 12.30 – 14.00
Modele biznesowe w sieci i ich wpływ na rozwój serwisów/portali. Co oznacza wzrost ruchu dla wydawców i reklamodawców, czyli waluta rozliczeniowa w Internecie. Czy to wciąż PV?
Webinar 5 – 10.11.2022 r. – godz. 11.00 – 12.15
O znaczeniu modelu sprzedaży reklam w programmatic dla obecnych przychodów wydawców w Internecie. Zmiany w cookies zapowiadane przez Google.
Webinar 6 – 18.11.2022 r. – godz. 12.30 – 14.00
Omówienie szczegółowe nowych modeli biznesowych: paywall, membership-członkowstwo, subskrypcje, donacje, crowdfunding.
Webinar 7 – 25.11.2022 r. – godz. 12.30 – 14.00
Jak płacenie za content wpływa na jakość contentu i produktu? Dlaczego przestaje mieć znaczenie jedynie agregacja treści?
Webinar 8 – 02.12.2022 r. – godz. 12.30 – 14.00
Czy przychody z paywalla mogą wydawcy zastąpić przychód z reklamy w internecie? Jak zbudować strategię na subskrypcję cyfrową.
KATEDRA
Jak dobrze pisać w sieci, czyli o tym, co najważniejsze w dziennikarstwie internetowym?
Webinar 1 – 24.10.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
SEO + dziennikarstwo = zgrany duet
Webinar 1 – 31.10.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
Pierwiastki SEO
Webinar 3 – 07.11.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
Narzędzia do skutecznego pozycjonowania
Webinar 4 – 16.11.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
Dlaczego to autor określa frazy kluczowe?
Webinar 5 – 21.11.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
Techniki pisania angażujących treści
Webinar 6 – 28.11.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
5 zasad skutecznego pisania materiałów prasowych
Webinar 7 – 05.12.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
Praktyczny warsztat wewritingu (na ten warsztat będzie trzeba przygotować tekst przed zajęciami, wysłać
KATEDRA
Nowoczesna redakcja portalu informacyjnego
Webinar 1 – 24.10.2022 r. – godz. 9.00 – 10.30
Media kiedyś a dziś – jak zmienił się rynek medialny w ostatnich latach i co to oznacza dla dziennikarzy?
Webinar 2 – 02.11.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
Jak budować markę dziennikarza freelancera i zbudować swoją społeczność?
Webinar 3 – 10.11.2022 r. – godz. 9.30 – 10.45
LinkedIn dla dziennikarzy. Jak pisać efektywne i angażujące treści?
Webinar 4 – 7.11.2022 r. – godz. 9.00 – 10.30
Jak wpaść na pomysł, który zainteresuje czytelnika?
Webinar 5 – 9.11.2022 r. – godz. 10.00 – 11.30
Fact-checking, jak dbać o rzetelność informacji?
Webinar 6 – 14.11.2022 r. – godz. 9.00 – 10.30
Data journalism czyli dziennikarstwo danych.
Webinar 7 – 21.11.2022 r. – godz. 9.00 – 10.30
Google Journalist Studio & Pinpoint.
Webinar 8 – 25.11.2022 r. – godz. 9.00 – 10.30
Triki i formuły copywriterskie. Jak pisać kreatywnie i pozbyć się nudy?
KATEDRA
Budowanie marki dzięki mediom
Webinar 1 – 03.11.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
Czym jest proces budowania marki?
Webinar 2 – 04.11.2022 r. – godz. 10.45 – 12.15
Co zrobić, aby wyróżnić się na tle innych?
Webinar 3 – 10.11.2022 r. – godz. 13.00 – 14.30
Jak zaplanować proces budowania marki?
Webinar 4 – 18.11.2022 r. – godz. 10.00 – 11.30
Jak wybrać odpowiednie medium?
Webinar 5 – 24.11.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
Skuteczne wykorzystanie obecności w mediach do własnego rozwoju.
Webinar 6 – 01.12.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
Osobisty marketing i wystąpienia publiczne.
Webinar 7 – 12.12.2022 r. – godz. 11.00 – 12.30
Twoje nazwisko, Twoja marka – praktyczny warsztat pisania wywiadu.


aDRES
Stowarzyszenie Prasy Lokalnej
ul. Kasprzaka 1a
63-200 Jarocin
kontakt@localpress.pl

ADRES BIURA UNIWERSYTETU
Mielec, ul. Biernackiego 12