Loading...
Damian Jemioło

Dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ

dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ – medioznawca, dziennikarz i ekspert w zakresie komunikacji cyfrowej. Od 2016 roku profesor w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, gdzie kieruje Katedrą Mediów i Komunikacji Społecznej. Wcześniej przez dekadę związany z Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego, gdzie pełnił funkcję dyrektora Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa oraz kierownika Katedry Internetu i Komunikacji Cyfrowej.

Łączy doświadczenie akademickie z praktyką dziennikarską; wiedzę teoretyczną z zakresu mediów i komunikacji cyfrowej z wieloletnim doświadczeniem praktycznym w redakcjach prasowych. Jest autorem książki „Media w analogowym i cyfrowym świecie. Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej" oraz ponad 100 publikacji naukowych z zakresu mediów cyfrowych, bezpieczeństwa informacyjnego i weryfikacji źródeł. Założył i kierował przez pierwsze lata czasopismem naukowym "Kultura-Media-Teologia" (istnieje do dziś, publikując treści głównie z nauk o mediach). Specjalizuje się w badaniach nad internetem, mediami cyfrowymi i procesami mediatyzacji komunikacji. Realizował projekt „Kompetencje medialne uczniów i nauczycieli kluczem do edukacji w społeczeństwie zmediatyzowanym" finansowany ze środków EOG (budżet: 146 230 euro), we współpracy z Norwegian University of Science and Technology. Prowadził szkolenia z zakresu komunikacji kryzysowej, bezpieczeństwa informacyjnego, kompetencji komunikacyjnych oraz weryfikacji informacji w środowisku cyfrowym, m.in. dla Związku Nauczycielstwa Polskiego, Komendy Głównej Policji i Okręgowej Izby Radców Prawnych w Opolu.

Promotor 12 rozpraw doktorskich, doświadczony wykładowca akademicki, recenzent w licznych przewodach naukowych, laureat prestiżowego stypendium Bogliasco Foundation Fellowship (2015). 

Moduły:

  1. Internetowy wehikuł czasu i pierwsze kroki szpiega: Wayback Machine, podstawy OSINT i anatomia cyberprzestrzeni.
  2. Google to za mało! Broń masowego wyszukiwania: Deep Web, Google Dorking i tajniki wyszukiwarek.
  3. Cyfrowy ninja: tropić z cienia, znikać bez śladu. Rejestry publiczne, informacja publiczna i jak być łowcą, nie zwierzyną.